onsdag 6 januari 2010

Väskan är packad o skägget är ansat

Jag är så redo för lite (lite?! - jä..ligt mycket!) smärta!
Men händer det nå´t?
Nope.
Väskan är packad och packad om igen.
Bilbarnstolen står i hallen och hånskrattar åt mig.
Den liksom väser något om att jag kommer att få gå över tiden och föda någongång i sommar.
Det är det nya säger den.

Hittade ett vitt hårstrå by the way på min haka idag och tro mig när jag säger det, det var krulligt och 3 cm långt!!!!

Nämen imorgon ska vi vara på förlossningen kl 8.00 för bedömning.
Elvis var ju ganska stor när han föddes, ca 4 600 g och barnmorskan (kanske jag också) tror att den här bebben kan vara rätt stor också.
Så det som alltså ska ske är väll att antingen bedömmer dom att jag får en igångsättning och en tid o dag för det el så får jag väll helt enkelt vänta tills hon behagar komma ut självmant.
Den som lever får se.
Kanske man kan lura in någon barnmorskepraktikant i ett linneförråd och hota med stryk om hon inte tar fram virknålen och tar hål på hinnorna.
Vad tror ni, kan det fungera?

3 kommentarer:

  1. Hihi, är du lite trött på att vänta nu? det är så många som får små söta beisar nu så man ( läs: jag) blir ju sugen...men nej, jag har så det räcker ( och ibland blir över)=4...
    Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. Ja nu är jag trött på att vänta!
    Oj har du fyra barn?
    Och jag som tycker vi är modiga som skaffar 3! :))
    Hur gamla är dom?

    SvaraRadera
  3. Åh, jag har stora barn...äldsta fyller 20 i mars, nästa blev 16 i höstas, nästa igen 11 i höstas och minsta är ganska precis 4½...
    Mm, 3 kan vara modigt också, fast det börjar väl bli ganska "inne" med 3-4 barn nu, eller? Tycker det är fler o fler iaf som "skaffa" flera...

    SvaraRadera