lördag 2 januari 2010

Peters kom-ihåg inför förlossningen

Peter tyckte det var onödigt. Tyckte inte jag.
Här är hans kom-ihåg lista inför förlossningen:

  • Be om spypåse till mig så fort vi kommer innanför dörrarna.
  • Se till att ha påsen nära så jag bara kan väsa typ "kräks" när det är dags.
  • Tala om för personalen att jag vill ha tidig hemgång, vi ska åka hem efter 6 timmar, därmed basta!. Det är tredje gången och jag behöver inte ha någon BM som står lutad över axeln och petar in min bröstvårta i bebismun, det kan jag själv, tack så mycket.
  • Om jag skricker efter epidural så ignorera mig, jag ska inte ha det hur ont jag än har och jag kommer inte ha möjlighet att springa efter och slå dig så strunta i vad jag säger!
  • Fråga kontinuerligt mig om jag behöver gå på toa, vill ha dricka, vill ändra ställning, vill ha massage i ryggslutet m.m.
  • Be om ursäkt om jag uppför mig illa.
  • Se till så att du vet hur lustgasen fungerar och klura ut hur man vrider upp den till max, när BM lämnat rummet så vrid upp fort som attan!
  • Visa inte kom ihåg listan för BM!!!
  • Om jag svamlar något knasigt/roligt/obegripligt under lustgasfyllan så skriv ner det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar