måndag 11 januari 2010

Mjölk m honung

Kan inte sova.
Dricker mjölk med honung och låtsas att det är sömnmedel i det.
Senaste 2 veckorna har jag sovit bra varannan natt, 10 timmar endera natten o 4 timmar nästa o.s.v.
Men jag har ju fått generöst med sovmorgnar, kidsen har vaknat mellan 8-9 men har låtit oss sova vidare till 9.30-10, skönt!
Men nu får man vänta minst 3 år till innan det sker igen...*svälj*

Imorgon börjar barnen igen efter jullovet och Emelie ska börja åka skolskjuts till skolan.
Hon har fått en egen väckarklocka iaf som förhoppningsvis ska göra det lite lättare att få upp henne på morgonen. Hon brås på Peter, sover djupt, hör inte om någon så skulle släppa ett kastrullförråd i golvet brevid hennes säng.
Det funkar inte att väcka henne och sedan gå därifrån, då har hon somnat om innan man har nått tröskeln.

Imorgon börjar familjen annorlunda på tv4. Jag får ett skönt lugn i kroppen när jag ser andras kaos.
Tänker att dom gånger jag tycker att det är kaos hemma (det är inte ofta numera) är en piss i havet jämfört med dom som har 10 barn.
Som 2 barnsförälder tycker man att 1 barn är semester.
Som 3 barnsförälder tycker man nog att 2 barn är lite fego-svenssons sådär (föreställer jag mig)
Men vad tycker man då som 10 barnsförälder om dom som har 4-5 barn?!!
Skrattar man dom högt och elakt i ansiktet när dom sliter sitt hår på dagis för att få på alla barnen kläder??
Har man tid att skratta el ens hinna tänka när man har 10 barn?
Jag är djupt imponerad, väldigt fascinerad och inte så lite vettskrämd inför tanken att jonglera en familj med 10 barn.

Nä 3 st får nog räcka.
Om det inte blir en sladdis om några år..... som visar sig vara en sjulingsgraviditet!.
Huga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar