onsdag 13 januari 2010

Today is the day


Fast det förstår jag ju att hon inte kommer idag bara för det.
Men det är helt klart nära.
Enligt ultraljudet som dom gjorde i torsdags så ska hon idag väga 3360 g.
Nog tror jag hon är större än så.....
Det är lite spännande att vänta....kanske inatt?,... el inatt?
Av någon anledning tror jag att det kommer att starta på natten den här gången.
Med Emelie kände jag ingenting innan, 3 dagar över tiden gick jag på toa 05.00 och då gick vattnet med buller o bång, dyngsurt! Sedan fick jag värkar vid 19 tiden och ett dygn senare föddes hon.
Med Elvis började jag, 11 dagar över tiden, få lite molande ont, också vid 19 tiden. Vid midnatt ringde vi barnvakt och 03.40 är han född.
Imorgon ska jag till barnmorskan och jag hoppas att hon har fixerat sig då, för har hon inte det och det startar med vattenavgång så måste vi åka in till förlossningen ganska omgående.
Och det känns ju sådär om det är mitt i natten...
Svärmor spådde att hon skulle födas imorgon....Mmmm, vi får väll se.

3 kommentarer:

  1. Jag har hört att man ska lägga sig ner direkt om vattnet går om inte bebisen är fixerad. Inte gå nåt alls, då kan navelsträngen ställa till det. Vet inte om de stämmer men vill iaf berätta.
    Fin mage, hoppas lillan har fixerat sig när du åker på BVC.

    SvaraRadera
  2. Om du går över tiden så förstår jag bebben - vad ska den ut i KYLAN att göra? Som en kompis sa: Jag säger upp mig från Sverige! och det gör jag snart om inte kylan avtar : ) Magiskt att se NOLL days to go !
    Du som är träningsfreak, har du sett hon Olgas blogg (tvillingmamman) på mama.nu?
    Intressant : ) Nu inväntar vi prinsessa iförd tiara från födseln - YES! Mvh Sara Swanström

    SvaraRadera
  3. Sandra: Ja visst, så är det, dessvärre är hon inte fixerad ännu. Man får hoppas att det börjar med värkar...

    Sara: Ja, jag kollade in den för en tid sedan, bra var den! Ska nog gå in o kolla där igen, det var ett tag sedan.
    Det är bra med tips nu när man är lite göralös!

    Och tiara blir det nog, det kommer storasyster att se till skulle jag tro.

    SvaraRadera