onsdag 27 januari 2010

Om vikt

Det där med att bara gå upp "normala" 9-11 kg när man är gravid är inget för mig.
Jag har gått upp runt 20 pannor varenda gång, den här graviditeten gick jag upp 21 kg.
7 kg försvann i och med förlossningen och dom senaste dagarna har 3 kg till runnit av mig trots att jag äter som en häst.
Jag äter säkert dubbelt upp mot vad jag gjort dom senaste veckorna. Dubbla portioner och mellanmål minst 3 gånger varje dag med kokta ägg och mackor, fil o flingor.
Jag är verkligen TOKhungrig!
Såhär hungrig var jag när jag ammade Emelie också, åt som en matmissbrukare och gick ned i vikt i raketfart, alla undrade misstänksamt om jag åt ordentligt, jag kunde inte mer än försöka övertyga alla om att jag åt, mycket!!
Jag fortsätter glatt äta och hoppas att jag har lika tur den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar