torsdag 31 december 2009

Mitt decennium

2000: Jag och Peter blev tillsammans hösten 1999 och firar milleniumskiftet tillsammans.
På våren fyller jag 18 år och tar körkort. I oktober åker jag och Peter till Tunisien och efter det flyttar jag in till han.

2001: Tar studenten och 2 dagar senare börjar jobba på luftfartsverket. På hösten åker jag o Peter till Thailand och Koh Samui där vi förlovar oss.

2002: Jag byter jobb till brevbärare och senare på hösten läser jag bokföring och löneadministration. Jag o Peter flyttar från Odensala till en lägenhet i Dvärsätt. Jag börjar jobba deltid på Peters företag med bokföring och löner.

2003: Januari 2003 är min hittills enda månad någonsin som arbetslös, väldigt stressande!
Får sedan jobb på Statoil stationen i byn. Vi börjar prata lite om skaffa barn och strax efter att vi hälsat på Peters syskonbarn i Göteborg så är vi gravida. I december föds Emelie.
Vi trivs bra i Dvärsätt och köper tomt o hus.

2004: Jag blir vad man kallar en lattemamma, dagarna är fulltecknade och vi ränner hos kompisar, föräldragrupper, babysim, babysång och gud vet allt. I slutet av året kommer vårt hus och ungefär samtidigt så blir vi gravida igen.

2005: Elvis föds i september. Resten av det här året tror jag att jag hamnade i någon slags tvåbarnspsykos för jag kan för mitt liv inte minnas vad som mer hände.

2006: Föräldra"ledig" med en 2 åring och en 6 månaders börjar jag tröttna på det och söker jobb på Försäkringskassan och i maj åker vi till Bulgarien men två blöjbarn och svärmor.
Jobbet får jag och sommaren 2006 är Peter hemma med barnen på dagarna och så avlöser vi varandra och Peter jobbar kväll och nästan varje helg hela sommaren. Vi sågs inte så mycket men upplägget funkade bra trots allt.

2007: Jobbar, jobbar o jobbar, åker till Bulgarien igen, dock utan svärmor.
Tror att det var hösten 2007 som jag och några jobbarkompisar drog till New York.

2008: Det här året vet jag inte heller om något speciellt hände...
Kommer på att jag ska plugga ledarskap, tar tjänstledigt men tycker 3 månader in i utbildningen att den är för dåligt upplagd, tempot är för lågt och jag hoppar av och går tillbaka till mitt jobb.
Impulshandlade en husvagn i Vadstena och tog med syrran på roadtripp. Tror aldrig jag har skrattat så mycket som då, hem kom vi tillslut med många roliga o dråpliga husvagnsfadäser i bagaget.

2009: Vi gifter oss på alla hjärtans dag.
Hyr en stuga i Åre med skidåkning en hel härlig vecka, åker till Gotland en vecka...
Blir gravida en tredje gång, tillbringar nyårsafton med att vänta på lilltjejen som ska födas om ett par veckor.

4 kommentarer:

  1. Herregud Maria...du glömde en väldigt stor sak. Var det inte så att ni vigdes den 14 februari 2009!?

    SvaraRadera
  2. oj då, jag rättar till det nu på stört, tack!

    SvaraRadera
  3. Vilken uppdatering!! Jag ska ge mig på ett sånt försök imorgon. Nu.... natti natti!!
    Gott Nytt År igen:)

    SvaraRadera