tisdag 22 december 2009

Indisk mat o arg unge



Idag käkade vi indiskt på "Goa", riktigt gott, tyvärr var väll inte restaurangen särskillt mysig kanske, passar nog bättre som nattklubb vilket det klibbiga golvet o sunkiga toaletten vittnade om.

När vi ändå var på stan så lyckades jag lura familjen att svänga förbi Gina Tricot så jag kunde köpa den svarta koftan jag spanat in.

Elvis har inte varit på sitt raraste humör idag. Han hade en kompis med sig hem ett par timmar på eftermiddagen och vad än polaren ville leka med el tog i så skrek Elvis "-NEEEJJJ, inte DEN!!!" (som 2 åringar annars brukar göra.) Suck!
Sedan har hans underbara humör fortsatt resten av kvällen.
.
Just nu ser jag fram emot Juldagen som vi ska fira med min mamma, styvpappa, syrran och gammelmormor.
Jag ringde mamma och frågade vad vi kunde bidra med till julbordet och fick veta att vi inte skulle ta med någonting alls förutom oss själva. Jag tyckte det lät toppenskönt!

2 kommentarer:

  1. Men visst ÄR det SKÖNT att slippa fixa nåt när man ska fira jul hos nån annan? Min fd svägerska sa en gång när vi skulle fira jul där, som ett svar på min fråga om vi skulle ha med oss något: "nej, jag fixar allt för jag vill själv kunna gå bort ( nä, dö menade jag inte just nu ;-) utan att fixa grejer...
    Försöker själv att hålla mej till det nu, just av samma anledning :-)
    Visst är det härligt med ungar som bara säger nej nej nej, hihi

    SvaraRadera
  2. Klok svägerska!, precis så tycker jag också!

    SvaraRadera