tisdag 8 december 2009

Vart har ni era bilder?

Jag måste ta mig i kragen någon dag och göra något bra system på alla bilder man har liggandes i datorn, några har jag i den här nya, många i den gamla, ingen ordning på mappar och datum.
Häromveckan när jag kollade på gamla kort fick jag ångest, mina söta små barn på massor av härliga bilder, men NÄR är dom tagna??? Man tror att man ska minnas, men jag gör inte det!
Jag har en sån där extra hårddisk som jag kopierat över vissa bilder på om datorn skulle krascha, men inte heller där finns någon ordning att finna.
Man kanske ska lägga över alla bilder på cd-skivor och märka, det skulle kännas mer överskådligt tror jag, lite som ett hederligt fotoalbum...
HUR gör ni??
Jag får ångest, jag får inte skjuta upp det här längre, innan jul ska jag ha fått ordning på bilderna, därmed basta!.

2 kommentarer:

  1. Jag har stenkoll sen jag började fota med digitalkamera. Alla bilder sorterade först under år, sen månader. Sen en egen mapp med filmer.

    SvaraRadera
  2. Wojne wojne.
    Det lät som en bra grej, år och sedan månad.....
    Fast jag kommer ju fortfarande inte ihåg vart vi befann oss på bilderna....

    SvaraRadera