lördag 5 december 2009

Trött, Tröttast

Jag sitter i sängen m laptopen i knäet, trött på att vara höggravid o förkyld, brevid mig har P somnat, han jobbade ett 21 timmars långt arbetspass igår och kom hem vid 4 tiden i natt (Han brukar säga att det är sån frihet att vara egen företagare, yeah right!).

I dag var planen att åka till Jamtli Julmarknad men vi kom inte längre än till pizzerian inne i stan. Väl där var vi alla så trötta o gnälliga, barnen klamrade sig fast på Peter och pratade bebisspråk och bad att han skulle bära dom (det var typ 10 m mellan bilen o pizzerian).
Det blev ett besök på videoteket och ett kort stopp för godisinköp på ICA Maxi innan vi trötta av dagens korta utflykt begav oss hemmåt.

Jag har börjat sova tokdåligt om nätterna, förutom två dagar i början av veckan, då hade jag legat på spikmattan i 20 min på kvällen. Tänk om det är så enkelt?, spikmattan is da shit!

Har läst Ann Söderlunds krönika i senaste nummret av Mama, hon är så störtskön! Jag tror att vi skulle bli bra buddies hon och jag, lite snurriga, en gnutta naiva men med en skön o avslappnad inställning till det mesta. Fast.... jag tror att jag har lite mer kontrollbehov än henne....
Men det verkar så skönt med människor som bara snurrar uppe i det blå lite mer än oss andra, inte bryr sig om småsaker liksom.

Ikväll blir det Robinson Karibien med en flaska alholfritt vin.
Vad gör ni en lördagkväll som denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar