tisdag 8 december 2009

Mer lyx till mummys!

Ja. Lite lyx skulle inte skada, bara liiite av den varan och jag skulle vara nöjd. Här är några exempel på att lyx inte är en del av min vardag nu:

  • Jag har bara två par byxor som jag kommer i, varav det ena paret har hål i röven.
  • Alla tröjor är för små så nu ska jag göra husesyn i P:s garderob i jakt på reklam T-shirt i strl XXL (kan bli vårt då P är mer utav en XS....)
  • Jag dreglar ohejdat till "halv åtta hos mig" samtidigt som jag äter en sladdrig tunnbrödsstut m messmör på. Och känner för att gråta över orättvisan i det.
  • Jag googlar på skaldjursrecept men orkar bara ringa till P:s jobb och hota att han dör om han glömmer att ta m glass hem.

Kan man inte bara få hoppa den här sista gravvomånaden, jag menar att jag redan gjort det här 2 gånger tidigare, been there, done that. Man borde faktiskt få dispans. Fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar