lördag 21 november 2009

överhörde ett samtal igår..

Igår på Din Sko: två yngre tjejer står och pratar samtidigt som den ena tar betalt av mig.

Tjej 1: Jag har hört att det finns nåt som heter A-kassa el nåt sån´t?
Tjej 2: Jaa...det är väll en bra grej liksom.
Tjej 1: vadårå? får man typ pengar om man blir arbetslös?.
Tjej 2. Typ.
Tjej 1: aha, men hur går det till liksom bah?
Tjej 2: ahmeh, ja betalar typ 200 kr/mån.
Tjej 1: Men Guud!! Får man bara dom 200 kr/mån om man inte jobbar längre då????

Här djupandas jag och biter mig i tungan medans jag bestämmer mig för om jag ska hålla en liten information för den stackars bruden el om jag ska hålla trut.
När jag gick i gymnasiet tjatade dom hål i öronen på oss om A-kassan, har det helt gått förbi den här tjejen?, har inte hennes föräldrar något ansvar??
Stackars tjej. Undrar om någon informerat henne om blommor och bin.....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar