torsdag 11 februari 2010

Tilde går inte upp i vikt

Idag var vi på BVC, från förra veckan så har hon bara gått upp 60 gram. Veckan innan gick hon NER 30 gram.
BVC-Anita såg ganska bekymmrad ut och nu har vi fått hemläxa: Pumpa ut efter amning för att se hur mycket mjölk det blir, är det mer än 30-40 ml så är det bra. Är det mindre så vill hon att vi kompletterar med att ge henne ersättning.
Jag provade att pumpa ut.......ynka 5-6 ml var det som kom.
Herregud! Vad är detta!???

Hade hon varit någon månad äldre så hade jag inte blivit oroad, men nu när hon är så liten....
Hade hon inte varit nöjd utan skrikit efter mer mat så hade det ju också varit en sak men hon är nöjd och glad, äter, skiter o sover. Och ändå går hon inte upp i vikt, det känns lite sådär tycker jag....

Och att få henne att ta flaskan blir nog inte så lätt misstänker jag....

Men jag får väll försöka, vi tränar lite på det till nästa veckas BVC besök och jag hoppas hon gått upp ordentligt då.

2 kommentarer:

  1. Jag fick också ge Ottilia ersättning. Hon var ju så liten (2 700 gram), men glad och nöjd. Vid 3-4 månader ålder fick vi ge ett mål ersättning, kändes skitjobbigt men hon smaskade glatt i sig från flaskan också. Inget problem att fortsätta amma heller, vilket man var rädd när hon tog flaskan. Hon mumsade och jag grät. Separationsångest (för mig då) kallas de va??? Men allt gick ju bra, jag fortsatte amma och hon gick upp mer i vikt.
    Så du ska se de går bra!!

    SvaraRadera
  2. Det låter ju bra att det inte blev problem med amningen fast hon fick flaskan, det vill man ju absolut inte.
    Tilde tog faktiskt flaskan igår kväll (trodde jag inte) men hon drack ytte pytte lite, men skönt att vet aatt hon kan.
    Vi fortsätter väll prova lite idag också.
    Fast det känns lite struligt, jag hoppas hon går upp ordentligt dom närmaste veckorna så vi kan skippa flaskan sen.

    Man känner sig lätt lite oduglig....
    Tack för uppmuntran Sandra!

    SvaraRadera