tisdag 2 februari 2010

Min dotter har ett förhållande

Jag får aldrig veta något om vad som händer Emelie i skolan, hon är som en liten mussla, bara ler lite hemlighetsfullt och rycker på axlarna, "inge särskillt" brukar det låta.
Men idag så lekte hon med granntjejen, det är roligt, speciellt som jag då brukar få veta lite mer vad som händer.
Idag fick jag veta mycket spännande.

Emelie har varit kär i en kille i klassen sedan i höstas, hon hade tidigare pussat honom men då hade hon fått hjälp med att hålla fast honom (besvarad kärlek? hmmm...)
Idag hade hon pussat honom och den här gången utan gangstermetoder, han hade gillat det påstod dom och en stund senare hade han deklarerat för granntjejen att Emelie nu var hans tjej.

Och jag blir ännu mer nyfiken!
I vilket sammanhang kom dom på att pussas? Vad sa dom till varandra innan och efter?
Jag vill veta mera! Jag hade velat vara en fluga på väggen!.
Jag kommer att ha det jobbigt när Emelie blir äldre, jag kommer att bli sjuk av nyfikenhet!

1 kommentar: