torsdag 15 oktober 2009

förlossningssmärta

Eftersom vi ska ha vårt tredje barn i januari så har jag börjat gotta mig i förlossningsberättelser som jag hittar på internet.
Läste om en kvinna som efter att barnet fötts pratade med barnmorskan om hur förlossningen hade varit o.s.v. Hennes man som ville visa sig förstående med smärtupplevelsen kvinnan gått igenom reflekterade över att "ja, jag vet faktiskt hur det känns att ha så pass ont, i lumpen så var jag grymt förstoppad en gång, det var faktiskt ett rent helvete" och så ser han lidande på sin kvinna och på barnmorskan som bara stirrar på honom.

Men hallå??!! Förstoppad?! nä va? Om det inte var så att du fått en baklastare inbackad i röven så tror jag inte att du förstår.
Hoppas någon hade sinnesnärvaro nog att slå något hårt i huvudet på han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar