tisdag 20 oktober 2009

En kul lista

1. Hur gammal är du om fem år? Eftersom jag är 27 nu så….eller nää, äldre än 30 blir jag inte.
2. Hur lång är du? 165 cm i passet, men egentligen någon cm längre, dessutom får man ett lägre BMI ju längre man är.
3. Vilken var den senaste film du sett? Stuart Little som jag tittade på med barnen när vi hade fredagsmys förra fredagen.
4. Vem ringde du senast? Claes ohlsons kundtjänst o hörde om dom hade fågelholkar.. (julklappsidé)
5. Hur löd ditt senaste sms och till vem? ” har du kvar gravidbaddräkten?” till Peters syster.
6. Vad är dagens planer? Jobba, äta, sova
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Jag är inte så bra på att fatta mig kort så jag säger ringa.
8. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda.
9. När såg du senast din mamma? I lördags när hon var barnvakt, fick en påse hallonbladste av henne också.
10. Vilken ögonfärg har du? Blåbärsgröna (blå, beige o gröna)
11. När vaknade du idag? 05.20 av väckarklockan
12. Vilken plats föredrar du minst? En kall lappkoja ensam i en urskog
13. Var tror du att du befinner dig om tio år? Här på jobbet…tyvärr…
14. Vad skrämde dig som barn? Ormar (tack mamma för at du överförde fobin)
15. Vem fick dig att skratta senast? Peter
16. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja
17. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar tack o lov
18. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan något alls, endast iklädd EN öronpropp
19. Hur många kuddar har du i sängen? 4, två till oss var, rättvist o bra
20. Hur många landskap har du bott i? 3 (dalarna, värmland, jämtland)
21. Har du någon gång spytt på fyllan? Nääää. Aaaaaaldrig.
22. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota på sommaren, raggisar på vintern
23. Är du social? Ja, hoppas det…
24. Vilken är din favoritglass? Cookie dough från Ben and Jerrys
25. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa till varmt o lazy land m familjen, amortera på huset
26. Tycker du om kinamat? Ja mumma
27. Tycker du om kaffe? Uäck
28. Vad dricker du till frukost? Vatten
29. Sover du på någon särskild sida? Slagsidan.
30. Kan du spela poker? Nej, gubbsport
31. Tycker du om att mysa? Alla typer av mys..:-)))
32. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja min bb-kompis Annika, våra mammor blev kompisar på bb.
33. Vill du ha barn? Nej. Skämta bara.
34. Kan du några andra språk än svenska? Jämtska (offerdalska borträknat)
35. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, (rökbomb på furuparken i 8:de klass)
36. Föredrar du havet eller en pool? Pool, då slipper man all denna sand på varenda pinal
37. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder, kläder o sushi
38. Äger du dyra smycken? Nä tyvärr.
39.Har du någon gång testat narkotika? Provade sniffa lim i högstadiet, annars lustgas …
40. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Leverpastejmacka o en järntablett
41. Vem är den roligaste människan du känner? Marit har skön humor
42. Välj ett ärr på din kropp? På knäet när jag latjade med hopprep i sexan
43. Vad har du för ringsignal? Någon lugn Ericsson-melodi tror jag….
44. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? ja
45. Flirtar du mycket? Alltid, på bilprovningen mest kanske…
46. Vart togs din profilbild för din blogg? I sovrummet hemma efter ett ligg, skojar…inte
47. Kan du byta olja på bilen? Självklart inte, Varför tror du jag är gift??!!
48. Har du fått fortkörningsböter? Ja, 2 st varav en blev makulerad
49. Vilken var den senaste bok du läste? Camilla Läckbergs Fyrvaktaren, bra!
50. Läser du dagstidningen? Ja
51. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
52. Dansar du i bilen? Nej jag kör. (för fort)
53. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Radio Rix
54. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Lite uppgifter rörande jobbet
55. När var du i kyrkan senast? När min farmor begravdes i sommras.
56. Har du läst allt detta? Du är troligtvis en trasig människa som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar